Projekt Złote Szkoły NBP

Nasza szkoła przystąpiła do ogólnopolskiego projektu edukacyjnego Złote Szkoły NBP, gdzie uczniowie klasy 4a w zawodzie technik ekonomista w składzie: Dominika Banaszczyk, Oliwia Wrótniak, Patrycja Walaszczyk, Natalia Sadawa, Julita Wójcik, Paulina Krakowiak, Weronika Kaczmarczyk, Julia Sobieraj, Bartłomiej Daros, Maciej Flasza oraz nauczyciele koordynujący: Sylwia Gnoińska i Anna Rudek-Kowalczyk zostali Drużyną Ambasadorów Edukacji Ekonomicznej. Temat przewodni IV EDYCJI PROGRAMU to POLSKI ZŁOTY W OBIEGU OD 100 LAT – NBP i jego funkcja emisyjna. Tym bardziej cieszymy się z udziału w tym projekcie, ponieważ łączy się on z obchodami 100-lecia istnienia naszej szkoły.

W ramach projektu Drużyna Ambasadorów Edukacji Ekonomicznej zrealizowała następujące zadania:

 I. Warsztaty edukacyjne

  1. Wielcy polscy ekonomiści. Inne przykłady serii kolekcjonerskich– dla zawodu technik handlowiec
  2. Zabezpieczenia i sposoby weryfikacji autentyczności banknotów i monet – dla zawodu technik hotelarstwa
  3. Na czym polega cykl obrotu gotówkowego w Polsce. – dla zawodu technik ekonomista
  4. Jak powstają polskie znaki pieniężne od projektu do monety i banknotów? – dla zawodu technik rachunkowości
  5. Trzy funkcje pieniądza – dla zawodu technik grafiki i poligrafii cyfrowej
  1. Jak powstają polskie znaki pieniężne od projektu do monety i banknotów?

II. Lekcje związane z tematem przewodnim IV edycji programu

III. Debaty szkolne

Koordynatorzy: Sylwia Gnoińska i Anna Rudek-Kowalczyk

FILMY ILUSTRUJĄCE PRZEBIEG WARSZTATÓW

FILMY ILUSTRUJĄCE PRZEBIEG LEKCJI

FILMY ILUSTRUJĄCE PRZEBIEG DEBAT

FOTORELACJE Z PRZEBIEGU WARSZTATÓW

WARSZTATY Jak powstają polskie znaki pieniężne od projektu do monety i banknotów

WARSZTATY Na czym polega cykl obrotu gotówkowego w Polsce?

WARSZTATY Wielcy polscy ekonomiści. Inne przykłady serii kolekcjonerskich

WARSZTATY Zabezpieczenia i sposoby weryfikacji autentyczności banknotów i monet

WARSZTATY Trzy funkcje pieniądza

FOTORELACJE z LEKCJI

Lekcja Jak inwestować na GPW. Obrót bezgotówkowy

LEKCJA Szkoła stara jak złotówka

LEKCJA Materiały w druku 3D. Druk modelu monety – polska złotówka z 1924 roku.

POZOSTAŁE LEKCJE

FOTORELACJE z DEBAT

DEBATA

Obrót gotówkowy czy bezgotówkowy

ZA I PRZECIW

Skip to content