Nasza szkoła przystąpiła do ogólnopolskiego projektu edukacyjnego Złote Szkoły NBP, gdzie uczniowie klasy 4a w zawodzie technik ekonomista w składzie: Dominika Banaszczyk, Oliwia Wrótniak, Patrycja Walaszczyk, Natalia Sadawa, Julita Wójcik, Paulina Krakowiak, Weronika Kaczmarczyk, Julia Sobieraj, Bartłomiej Daros, Maciej Flasza oraz nauczyciele koordynujący: Sylwia Gnoińska i Anna Rudek-Kowalczyk zostali Drużyną Ambasadorów Edukacji Ekonomicznej. Temat przewodni IV EDYCJI PROGRAMU to POLSKI ZŁOTY W OBIEGU OD 100 LAT – NBP i jego funkcja emisyjna. Tym bardziej cieszymy się z udziału w tym projekcie, ponieważ łączy się on z obchodami 100-lecia istnienia naszej szkoły.
W ramach projektu Drużyna Ambasadorów Edukacji Ekonomicznej zrealizowała następujące zadania:
I. Warsztaty edukacyjne
dla klas pierwszych technikum prowadzone przez naszych ambasadorów:
Wielcy polscy ekonomiści. Inne przykłady serii kolekcjonerskich– dla zawodu technik handlowiec
Zabezpieczenia i sposoby weryfikacji autentyczności banknotów i monet – dla zawodu technik hotelarstwa
Na czym polega cykl obrotu gotówkowego w Polsce. – dla zawodu technik ekonomista
Jak powstają polskie znaki pieniężne od projektu do monety i banknotów? – dla zawodu technik rachunkowości
Trzy funkcje pieniądza – dla zawodu technik grafiki i poligrafii cyfrowej
dla klasy piątej zaproszonej szkoły podstawowej nr 4 w Radomsku.
Jak powstają polskie znaki pieniężne od projektu do monety i banknotów?
II. Lekcje związane z tematem przewodnim IV edycji programu
Funkcje pieniądza – p. Lucyna Stępień-Koń, p. Sylwia Gnoińska
Czy warto inwestować na GPW. Obrót bezgotówkowy – p. Sylwia Gnoińska – lekcja odbyła się na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie
Materiały w druku 3D. Druk modelu monety – polska złotówka z 1924 roku.– p. Katarzyna Plaskacz
Historia pieniądza – p. Iwona Dobranowska – lekcja przeprowadzona w Regionalnym Muzeum w Radomsku z udziałem p. Józefa Medwida (wiceprezesa Polskiego Towarzystwa Numizmatycznego, oddział w Radomsku)
Money SHOW – cykl obrotu gotówkowego – p. Iwona Dobranowska
Szkoła stara jak polska złotówka – p. Agnieszka Kuligowska
III. Debaty szkolne
Cykl gotówkowy czy bezgotówkowy – ZA i PRZECIW – dla klasy pierwszej naszego technikum w zawodzie technik fotografii i multimediów przy udziale zaproszonych gości z Klubu 11i1 Przedsiębiorców Powiatu Radomszczańskiego;
EURO czy ZŁOTÓWKA – ZA i PRZECIW – dla klasy czwartej naszego technikum w zawodzie technik ekonomista.
Koordynatorzy: Sylwia Gnoińska i Anna Rudek-Kowalczyk
FILMY ILUSTRUJĄCE PRZEBIEG WARSZTATÓW
FILMY ILUSTRUJĄCE PRZEBIEG LEKCJI
FILMY ILUSTRUJĄCE PRZEBIEG DEBAT
FOTORELACJE Z PRZEBIEGU WARSZTATÓW
WARSZTATY Jak powstają polskie znaki pieniężne od projektu do monety i banknotów
WARSZTATY Na czym polega cykl obrotu gotówkowego w Polsce?
WARSZTATY Wielcy polscy ekonomiści. Inne przykłady serii kolekcjonerskich
WARSZTATY Zabezpieczenia i sposoby weryfikacji autentyczności banknotów i monet
WARSZTATY Trzy funkcje pieniądza
FOTORELACJE z LEKCJI
Lekcja Jak inwestować na GPW. Obrót bezgotówkowy
LEKCJA Szkoła stara jak złotówka
LEKCJA Materiały w druku 3D. Druk modelu monety – polska złotówka z 1924 roku.
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Ok, rozumiem. Zamknij ten komunikat.